Pulsar BHP

Dodane: 05-03-2020 10:39
Pulsar BHP

Pulsar BHP

Często w skład usług firm zajmujących się bezpieczeństwem i higieną pracy wchodzi także zakres ochrony przeciwpożarowej. Przykładową usługą świadczoną przez firmy BHP z zakresu PPOŻ jest kontrola oraz legalizacja sprzętu ochrony przeciwpożarowej. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co określa się sprzętem PPOŻ. Przede wszystkim do sprzętu ochrony przeciwpożarowej należy zaliczyć wszelki sprzęt gaśniczy, który może być stacjonarny lub ruchomy. Jednym z obowiązków, wynikających z przepisów, jest posiadanie sprzętu gaśniczego w miejscach pracy i w budynkach wszelkiej użyteczności publicznej. Innym rodzajem sprzętu należącego do PPOŻ są tabliczki informujące o wyjściach ewakuacyjnych, umieszczeniu gaśnic czy też kierunku ewakuacji. Rzecz jasna najważniejszym sprzętem ochrony przeciwpożarowej jest sprzęt gaśniczy, który podlega okresowym kontrolom sprawności. Przegląd oraz legalizacje sprzętu ochrony przeciwpożarowej pracodawca może zlecić odpowiedniej firmie, która sprawdzi czy dany sprzęt spełnia wszystkie wymogi.

Przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy zawierają spis obowiązków pracodawcy wobec pracowników. Jest wiele świadczeń związanych z przepisami BHP, a jednym z nich jest zapewnienie odpowiednich środków ochronnych w miejscu pracy. Środki ochrony indywidualnej lub zbiorowej, które są rozumiane jako odzież ochronna lub środki ochrony wszystkich części ciała, są jednymi z ważniejszych świadczeń związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy. Odzież ochronna w miejscu pracy jest konieczna, kiedy w środowisku pracy występują szkodliwe substancje i nie ma możliwości neutralizacji szkodliwych czynników za pomocą ogólniejszych metod. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie pracownikom odpowiedniej odzieży ochronnej. Odzież ochronna jest własnością pracodawcy, więc też w jego kwestii należy dbanie o jej czystość i higienę. W momencie kiedy pracodawca nie jest pewien swoich obowiązków, wynikających ze świadczeń BHP, może skontaktować się z odpowiednią firmą z branży BHP i zlecić wykonanie niezbędnego outsourcingu.

Szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej są obowiązkowe w danych zawodach. Także w placówkach oświaty organizowane są szkolenia pierwszej pomocy dla uczniów. Podczas uczestniczenia w kursie na prawo jazdy odbycie takiego szkolenia również jest obowiązkowe. Jak więc można zauważyć, grono odbiorców szkoleń z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej jest dość spore, dlatego firmy działające w branży BHP przeprowadzają także kursy pierwszej pomocy. Szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy powinno być odpowiednio dobrane do uczestników pod względem wieku, ale też pod względem wykonywanej pracy. Warto powierzyć prowadzenie szkolenia profesjonalistom, którzy dobiorą kurs właściwy do potrzeb danej grupy odbiorców. Przeszkolenie osób w zakresie pierwszej pomocy jest bardzo ważnym zadaniem, ponieważ właściwie przeprowadzona pomoc może uratować życie poszkodowanemu. Samo pojęcie pierwszej pomocy przedmedycznej oznacza zbiór czynności mających na celu ochronę życia lub zdrowia przed przybyciem służb lekarskich.

Szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej są przeprowadzane przez firmy działające w branży BHP. Szkolenia PPOŻ są istotnym elementem w utrzymaniu bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy. Odpowiednio przeszkoleni pracownicy w razie wybuchu pożaru będą potrafili się zachować adekwatnie do niebezpiecznej sytuacji, zmniejszając tym samym ryzyko odniesienia poważnych obrażeń. Oczywiście znacznie łatwiej jest zapobiegać niebezpiecznym sytuacjom, dlatego szkolenia z zakresu ochrony przeciwpożarowej skupiają się także na zachowaniu odpowiednich środków ostrożności, zmniejszając ryzyko wystąpienia pożaru. Nie wszystkiemu da się jednak zapobiec, w miejscu pracy mogą się zawsze zdarzyć nieprzewidziane wypadki, dlatego w razie wystąpienia pożaru, wiedza jak się należy zachować może uratować niejedną osobę. Warto więc powierzyć szkolenia z ochrony przeciwpożarowej profesjonalistom, którzy doskonale zdają sobie sprawę z grożącego niebezpieczeństwa, ale także wiedzą jak najlepiej zapobiegać pożarom.

System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, w skrócie SZBHP, jest to system zarządzania organizacją oparty na konkretnej normie prawnej. Można wyróżnić aż czternaście podstawowych elementów systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy. Jednymi z tych elementów są: polityka bezpieczeństwa i higieny pracy, współudział pracowników, wymagania prawne, cele ogólne i szczegółowe. Ponadto do elementów SZBHP należą także struktura, odpowiedzialność i uprawnienia oraz szkolenie, świadomość, kompetencje i motywacja. Dalszymi elementami należącymi do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy są komunikacja wewnętrzna, dokumentacja systemu zarządzania, ocena ryzyka zawodowego, nadzór nad podwykonawcami oraz działania korygujące i zapobiegawcze. Ostatnimi trzema elementami systemu zarządzania BHP są kolejno monitorowanie aktywne i proaktywne BHP, audyty wewnętrzne i przegląd zarządzania. Istnieje więc czternaście elementów należących do systemu zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy.


© 2019 http://okon.waw.pl/