Przejazd taksówką, dlaczego taki drogi?
Ceny za przejazdy taksówką na pierwszy rzut oka wydają się być wręcz astronomiczne. Cena 500 zł za przejazd z Warszawy do Łodzi dla kogoś korzystającego z komunikacji miejskiej to suma nie do zaakceptowania, jednak ma ona swoje uzasadnienie.
Kwota przejazdu taksówki dalekobieżnej to nie tylko koszt paliwa dojazdu, ale i powrotu taksówki do miejscowości początkowej. W cenę wliczone są także opłaty amortyzacyjne (zwrot kosztów i napraw pojazdów), opłata dla kierowcy (jego pensja) oraz w przypadku większej firmy kwota, którą zarabia sama firma. Podliczając te koszty można dojść do wniosku, że taka cena jest mimo wszystko dość uczciwa, a w zamian zyskujemy wygodę podróży oraz przejazd prosto do celu.
Taksówką za granicę
Zdarza się, że musimy (lub chcemy) wybrać się gdzieś dalej za granicę, w takim przypadku oczywiście w grę wchodzi jedynie samolot. Niestety większość naszych krajowych lotnisk nie obsługuje lotów bezpośrednich do odległych krajów, a sąsiednie kraje maja lotniska posiadające bezpośrednie, lub krótsze połączenia. Należy dobrze poszukać lepszych możliwości transportu, a skoro o tym mowa to warto pomyśleć o wzięciu taksówki za granicę.
Taki transport z Polski na lotnisko powiedzmy w Niemczech to koszt kilkuset złotych, ale jednak, gdy w perspektywie mamy tańszy bilet lotniczy i krótszą podróż to jest to opcja warta zastanowienia się. Dodatkowo podroż taką taksówką długodystansową jest dość wygodna i przyjemna, więc jest to pewien argument, dlaczego nie wybrać autobusu.
Czym jest car-sharing
Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.
Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.
W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing